tisdag 8 juni 2010

Fick besök idag!

Idag fick jag äntligen lite besök. Det var Ulf och barnen som kom förbi och hälsade på när de ändå var i stan en sväng. Trevligt och roligt att få träffa barnen. Alvar den sötnosen hade blåare ögon än någonsin och väldigt stora och solbrända händer (som hans namne och gammelfarfar Alvar). Känner mig ofräsch som tusan, ska duscha så fort Fredrik kommer sen ska jag ner på stan och inhandla examenkläder till Svante och Elis och kanske någon rolig present till dem. Somliga kanske tycker jag skämmer bort mina barn med leksaker så fort vi åker in hit men jag lovar jag måste få göra det, det sliter så i min kropp att ha barnen på olika håll. Det är inte för att stilla mitt dåliga samvete som jag köper leksaker, för det (dåligt samvete, alltså) har jag inte i den här konstiga situationen, för det här inget som jag har valt, men därimot vill jag att grabbarna ska minnas den här superjobbiga tiden med förhoppningsvis ett ljust minne (oj, lååång och konstig mening).
Nu kom älsklingen, jippi!
Min kurator sa några kloka och sköna ord idag: Att det var viktigt att Fredrik och jag fick vara ensamma snart (utan barn och krav) och bara få rå om varandra........längtar! Och att det då kanske inte var så viktigt att åka någonstans utan att det kunde vara skönt att "bara" få vara hemma. Härligt att höra för mig som inte är så mycket för att resa och fara. Så om jag kan portionera ut några små sötnosar senare i sommar till någon som är en villig barnvakt så säg gärna till!
Rebecka ska ju göra något kul med Svante i Västervik i sommar (bio och mys i deras nya lägenhet) så det kanske kunde passa då.
Tyck nu inte att jag är galen som ena sekunden skriver att jag inte vill ha mina barn på olika håll och i nästa vill låna ut dem. Men kuratorn sa så kloka ord att det är viktigt att man inte glömmer varandra som den man och kvinna man faktiskt också är. Nu är det bäst jag "snyggar" till mig lite, ni ser ju hur jag ser ut på bilden ovanför.......
En riktigt STOR skitunge är det här idag.......BOKSTAVLIGT talat!!!!!!!!



Hej då mina läsare!


4 kommentarer:

Niklas sa...

Hihihi......du skriver så roligt!!! Även om det e´ allvarligt det du skriver!!! ;o))

Nää....jag tror inte att nån av oss läsare tycker att du e´ knäpp som vill låna ut barnen för en kväll!!
Det MÅSTE ni göra för er allas skull!! "Bara" vara Karolin & Fredrik...inte mamma & pappa......e´ kalasskönt & ett måste ibland!!!!!
& allra helst NU när ni har det som ni har det!!!!!

Tycker du e´ SÅÅÅÅÅÅ himla stark & en kalasfin mamma!!!!!!!!!!
GLÖM ALDRIG DET!!! :o))

Ha det gott & hoppas du hittade nåt kul till "grabbsen"!!??

Kramar från Pia

Anonym sa...

Självklart måste ni vara bara ni vuxna ibland!

Nu får vi se om det här inlägget kommer med, de brukar försvinna!

Sara E

Anonym sa...

Ja, jippie det kom in! Då vill jag säga lite till. Du är urstark som kämpar på så Karro. Nu är en period då du blir stark inuti och bygger upp nåt som du kommer ha nytta av i hela livet!!!
SEN kan även kroppens yttre delar börja bygga upp sig igen, det hinns tids nog! Men just nu är det din insida som arbeter MASSOR!
Kramen från Klockrike

Björköborna sa...

Självklart tar vi hand om Svea och grabbarna när det passar er! Jag är inte rädd för knappen :)

Kul att Ulf och barnen kom på besök!!!

Kram C