torsdag 26 juli 2012

Plåster i pannan!

Nu har Svea haft sitt plåster i pannan i tre dagar och jag får INTE ta bort det:) Vad hon har gjort???? Inget vad jag vet, men hon hade ont sa hon och skulle promt ha ett plåster.....Vissa saker ska man bara inte bry sig om när det gäller en 2 ½-åring medans jag flera gånger om dagen får vara "hård" mot henne för att visa vem det är som verkligen bestämmer. Behöver jag säga vem det är som bestämmer om Fredrik är hemma med Svea?????
 Halvfrächt att bita på tånaglarna, va? Hoppas det är en (o)vana som försvinner.
 Söt och underbar är hon i alla fall:)
 På besök i "nya" Käggla hos farfar, som gräver med grävmaskin och Fredrik som gräver för hand.

Badpoolen är poppis!

Den här veckan har solen varit framme hela tiden och gud vad skönt det är! Jag tror ingen klagar på vädret just nu, inte ens bönderna. Vi är färdiga med det vi skulle köra på andraskörden och tro det eller ej pressen gick som en klocka. Dock har ju Fredrik bytt alla delar och smörjt och lagat den så det vore väl konstigt om den inte gick. Vi skulle kunna slå/putsa några gärden till "bara" för att få superduperfoder men vi låter det nog vara lite till.

Jag var och tränade igår och det var svettigt som tusan. Vi var bara 6-7 personer men åhhhh så kul det är och vilken bra ledare Jennie är:)))) Dock känner jag mig inte alls i form och har haft ont i huvudet på en fläck i flera dagar.....usch vad rädd man blir. Äter som en häst gör jag också och det gör att jag känner mig ännu mer värdelös.....ond spiral det där :(
Det som behövs just nu är 1.En man som kunde vara hemma hos oss några dagar:) 2. Mer träning 3. En hushållerska ;)
Ha det!

Inga kommentarer: