onsdag 10 juni 2015

Sjuk(t) hetsig dag!

Inte bra, kör just nu en varannandag förkylning. Igår var jag däckad hela dagen och idag har jag mått sisådär, inte sängliggandes utan med hjälp av några ipren så har jag kunnat jobba. Har nog kört på bra mycket mer än jag borde. Dagen började som vanligt med lämning av barn på skolan. For i ilfart till Viken för att hämta lite bult till slåtterkrossen.  Hem och göra ladugården,  körde även ut en bal till korna i Härad. Fikade lite snabbt ihop med älsklingen och åkte sedan till Grännes för att byta av Emil som var där och stränglade. Körde klart där och fortsatte sedan till Gållösagärdena. Fredrik plockade upp mig där vid 14.30 när han kom från Nora, där han slagit färdigt (runt 60 ha gräs har vi på slag där). Hem för att slänga i mig lite oboy och macka och hoppa in i duschen. Skjutsade sedan Fredrik till pressen och Emil till strängläggaren. For sedan efter Svea på förskolan och hon, Elis och jag drog till Västervik där vi inhandlade examenskläder och skor.
Åter hemma vid 18.45, gick jag till ladugården igen för att ha ut kross och ytterligare ensilagebal. Hem igen för att kasta mig i bilen och dra till Nora för att hämta Emil. Äntligen hemma (vid 20-tiden) vattnade jag i växthuset, fyllde på flis, duschade (igen) och åt lite kvällsmat.  Nu ligger jag ÄNTLIGEN här i sängen och skriver till dig! Hektisk dag men trots det en helt vanlig rolig arbetsdag  (minus Västervik). 
 I lördags pressade jag, Fredrik slog och Svante strängade.....
 Min man på väg till Nora.
 Så här cool och söt är vår fina Elis!
 Är så nöjd över mina land. Det växer så bra!

 En röd jordgubbe....Som dock var borta idag.....Svea och Mathilda är nog de skyldiga tror jag, ha, ha!
Dagens utsikt från Valtran.

Nu ska jag försöka blunda och sova och tänka på vilken bra dag det varit idag trots att jag fick ställa in JENNIEGYMPAN!  (Då fattar ni va, att jag inte mår bra om jag inte går på den, snyft).

Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses människa hur orkar du??? Styrkekramar från mig och hoppas förkylningen ger med sig. Tack för i tisdags jätteroligt o totalt överraskande. Kunde dock inte somna förrän 4 kanske kaffe kl 1 på natten är väl sådär kanske. Vi hörs.Kram Annie

Filosofie sa...

Vilket tempo. Ta hand om dig när du är sjuk. Kram