torsdag 4 juni 2015

Slåtter igång!

Fredrik började slå här hemma igår efter jag kom hem från gympan. Oj, vad gräs det blir! Idag fortsatte han så nu har vi ganska mycket som ligger på slag. Hoppas nu på bra väder ett bra tag framöver......vi har ju ganska mycket i Nora också. Imorgon ska jag räfsa (stränglägga) och Fredrik börja pressa, hoppas vi.
 Oj, vad gräs!

 Vad har jag gjort idag då?
Varit i ladugården så klart och trimmat gräs i parti och minut. Har även haft span på en av mina "gamla damer" ute i Härad. I morse hade hon "fällt senorna" så då visste jag att det skulle bli kalv idag. Hon såg väldigt kalvsjuk ut också....

 Mycket riktigt blev det en fin tjurkalv framåt kvällen......väldigt gul var den när den kom ut. Svea tyckte det var spännande att se på!
Min fining kör Hemgärdet.
Ha det bra!

3 kommentarer:

Filosofie sa...

Varför var kalven så gul?

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Fostervattnet! Men när den är renslickad blev den vit och fin ☺

Filosofie sa...

Då förstår jag.