söndag 6 september 2015

Njutningsfull helg i Liljestad!

Åhhhhhh, vilken härlig helg det har varit. Har lite söndagsångest nu när alla åkt hem. Sofie med familj kom i fredags och vi bastade, drack öl och åt räkcoktail och "räkragu". Så himla mysigt!!!

Gjorde Gulachsoppa till lördagen, (använde ytterlår av vår kviga) den blev som vanligt (ha, ha, ha) god. 
 Sofie var duktig och sprang en halvtimme innan bastun. Jag däremot kunde knappt gå då jag hade asont i min fot.
 Igår lördag kom även Mikaela hit. Så fantastiskt roligt! Vi hade återigen en toppedag/kväll. På menyn stod entrecote, jag behöver väl inte nämna att det var sagolikt gott!

 Ulf överaskade med finbubbel för att Sofie nu har blivit UGL-handledre.



 Roligt att ungdomarna vill hänga hos oss istället för att "ränna på Vika".
 Som vanligt egen kryddning som köttet får gotta till sig i, i rumstemperatur ett par timmar, innan grillning.
Idag efter jag gjort ladugården åkte Sofie och jag till Stjärneberg och plockade mängder med kantareller. Fick lämna massor då det vi plockade i blev överfullt.
Tusen tack alla för en toppenhelg!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Det är vi som ska tack! God mat och trevligt som vanligt. Ett litet förtydligande. Gick UGL gjorde jag 2008. Nu firade vi att jag har blivit UGL-handledare, det vill säga, jag får ge UGL-kurser :-) kram och tack igen!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Nu har jag ändrat, hoppas det blev rätt nu. Ha en bra vecka, kramar!!!!!