onsdag 25 november 2015

Oj.....

....fattar inte riktigt vad som händer då dagarna bara rusar fram. Vem var det som påstod att november är så trååååkigt, mörkt och trist? Inte jag iallafall! Härliga NOVEMBER vill jag säga! Vi har hunnit med Sveas födelsedag också, jagat ett par gånger och haft "Smålisgänget" här på jakt och middag. 
Svea, numera 6 bast! Hennes dag började vid 07-tiden med paket och sång. Eftersom det var en lördagsmorgon gick det INTE att få upp grabbarna. Vid 11 kom Sveas kompisar hit på kalas och det gick galant (återigen gick tiden galet fort.)
När kompisarna åkt hem kom mormor och morfar hit och på kvällen kom världens bästa Nettan och Göran samt Ussa hit på middag. Så nog blev hon firad alltid.

 En som inte kunde höra av sig till sitt barnbarn var farfar......dagen efter kom han förbi med en slant till Svea......tycker inte det är för mycket begärt att han hör av sig till sina barnbarn på deras födelsedagar. Å andra sidan hörde han inte av sig till Fredrik heller när han fyllde år i augusti  (jag påmiminde honom dock efter TVÅ månader att hans SON fyllt år.....) NATURLIGTVIS hörde han INTE av sig till mig på min födelsedag. Barn och barnbarn finns inte längre i hans värld, sorgligt men sant.....

Kladdkaka hade Svea beställt som tårta. Visst blev den fin!?
Som sagt, jakt med "smålisgänget".
Ett rådjur blev skjutet på förmiddagen. Lunchen intogs i garaget. På eftermiddagen, under andra drevet, började det regna så när jakten var färdig blev det "chill" framför brasan och därefter bastu. Fördrink med tilltugg vid 18 och vid 19 blev det trerätters middag. Vårt hem såg ut som en krigszon efteråt.....men roligt var det! Tack till Connie och Emil som var hundförare!

Syssling Malin och jag!

På lördagen åkte jag till Björkö på rådjursjakt. Såg mycket vilt men rådjuren kom aldrig i skottläge (hade "bara" hagelbössa med mig). Underbar dag!
Vackra Björkö!
Magnus går igenom vad vi får skjuta.
Det har varit bitande kallt några dagar och då har Essie och jag värmt oss i fotöljen framför brasan på kvällarna. Tyvärr är det återigen plusgrader så nu slaskar det rejält ute.....
På fredag ska jag tjuvstarta med adventsljusstakarna.....det är ju så mysigt!
Det var allt!

Inga kommentarer: