tisdag 8 december 2015

Stormar...

....senaste veckan har det blåst massor. Det började med Gorm och strax därefter kom Helga och gjorde oss strömlösa 7-8 timmar. Fredagskvällen blev inte som vi tänkt oss men ändå väldigt mysig och VARM.  Vi eldade på i öppna spisen så svetten lackade....klarade oss utan basubad ;)
 I lördags kom Sofie med familj och Svea lyckades ta den här fina (ha,ha,ha) bilden på oss när vi drack bubbel och käkade rökta räkor, gott!!!
Nu blev det dock bastu och sedan käkade vi älgbiff som jag brynt i stekpannan och sedan kört i ugnen. Till det klyftpotatis och någon slags rödvinssås som jag slängde ihop. Mycket trevligt som vanligt!
 Essie njuter framför brasan.

 Lite stormfälld skog......
 Svea myser bredvid pappa.

Idag när jag gick i skogen hittade jag detta "gnuggträd". Grisar, eller VILDSVIN som det så fint heter.....har haft det skönt.

Just nu sitter jag på en körskola i Norrköping och väntar på att Svante ska bli färdig med sin körkortteori.....halvkul!


1 kommentar:

Filosofie sa...

Var vi så där suddiga eller blev vi? Kram