tisdag 29 december 2015

Nu ska jag chocka ER!

Passar väl på att skriva ett litet inlägg till bara för att vara snäll, he, he, he. Idag gick jag en underbar vinterpromenad med hundarna. Det var tre plusgrader ute men kändes ändå friskt och lite bitande. Solen höll på att försvinna bakom trätopparna och det var galet vackert ute.
 Essie längtar efter att få bli släppt för att jaga men jag har blivit värsta höns (LÄS: hund) mamman och skyller på allt möjligt för att inte koppla loss henne (som Fredrik vill).

 Ikväll kommer vi äta biff från en tjur vi var tvungna att slakta......ser väl ganska gott ut? Något annat som var supergott var middagen igår hos Christel och Magnus.  Det bjöds på kalkon med goda tillbehör. Så roligt att träffa mina kära syskon med familjer och så kära mor och far så klar! Tusen tack älskade familj!
 Här är några av våra 60 djur vi har i Nya. Halmen vi strör med är grym (ett par varv plast har den haft om sig ) och "kalvarna" blir helt tokiga av lycka när vi strör.  Även om inredningen (åstängerna) är under all kritik och byggnaden väldigt enkel så fungerar det väldigt bra därborta. Smidigt, lätt och trivsamt för djuren är ledorden i Fredriks och min produktion.
Kommer ni tro mig om jag säger att "jag ska gå i bastun" (som de säger i Finland) nu.
Trevlig kväll på ER!
OCH....kommentera GÄRNA så jag vet att DU finns kvar!

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Klart jag finns kvar även om jag inte är i bastun med dig just ikväll. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Bra att någon läser....kram!

Anonym sa...

.....& ja´ e´ kvar......
Kramen från Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Vad bra! Kram!