söndag 3 januari 2016

Gott nytt år med James!

Fick ju en robotdammsugare av min kära make i julklapp....nog trodde väl jag att det var en överreklamerat ONÖDIG sak. Döm om min förvåning när den fungerar hur bra som helst (vi har väldigt öppna ytor utan trösklar).  Jag som dammsuger åtminstone en gång om dagen på undervåningen har inte dammsugit en enda gång sedan vi satte igång den på juldagen (med undantag från i tvättstugan där hundarna sover). Jag kör den visserligen ett par gånger om dagen  (bäst är att köra igång den när man går ut för då behöver man inte störas av ljudet). Skrämmande är att det alltid är damm och skit i skräpbehållaren när den stannar (och då får man ladda den).
 Idag efter ladugården så till och med skurade/tvättade jag nydammsugna golv när jag kom in....känns helt okej faktiskt!
JAMES heter HAN föresten!
 I fredags (är helt veckovill) så kom Sofie med familj samt världens bästa Nettan och Göran hit. Vi käkade tacos och hade som vanligt en kul kväll.

Igår var vi i Härad hos svärfar och Maggan. Det blev också en trevlig kväll med god mat och många skratt.

Nu ska vi snart basta och  sedan äta kronviltsinnanlår......måtte det snart bli riktig vardag....
....snart börjar "60 pass innan midsommar" igen....har "bara" 15 kilo som behöver försvinna från min vackra kropp (IRONI)....
God kväll på ER!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Jag har bara 59 pass kvar. Blev 1,5 h innebandy idag. Puss

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag ska träna ikväll....är lite nervös att jag inte kommer orka något. Kram!