torsdag 21 januari 2016

Hämtat pejl!

Japp, efter ladugårdarna (strödde bland annat i Nya) så fikade vi och for därefter till Västervik och hämtade hem Essies pejl. Det ska ju bli plusgrader på söndag så det blir nog att prova den då. Har även köpt en "ny" karta till den som kommer hemskickad på minneskort nästa vecka. 
När vi kom hem gick jag en promenad till Härad, med hundarna. Isa blir så glad när jag tar på mig min gula reflexjacka, för då vet hon vad som väntar.
Sofie och jag bestämde innan vi startade 60 pass innan midsommar att en timmes promenad eller 3 km löp också ska räknas som ett pass vardera. Känns nästan lite fuskigt att räkna det som träning, men överallt läser man ju att "raska promenader" är så bra och nyttigt i motionsväg, så jag fortsätter väl räkna med de......så då blev det genast 17/60!!!! Nästa vecka på onsdag ska jag även berätta om det hänt något på vågen.....för då är jag inne på 4:e träningsvecka med skapligt mattänk, åtminstone i veckorna, på helgerna unnar jag mig det mesta utom chips och godis.

Tjat, tjat om vikt och träning....men sluta läs om det inte passar. För mig är det bra att skriva ner det då jag både kan gå tillbaka och läsa samt att det sporrar mig själv att göra framsteg.

I morgon ska jag klippa mig.....vad tror ni? Blir det kort (väldigt kort) i nacken eller fortsätter jag med hockyfrillan????
Häng med i morgon också så får ni se!!!!

5 kommentarer:

Filosofie sa...

Du är ju grym med träningen. Vet du, jag bestämde mig för att gå och träna. Tog min träningspåse och satte handen på dörrhandtaget och... jag gick inte. Jag vände och gick upp igen. Minus tio och jag ville inte ens gå ut. Tycker dock det är trist om det ska bli varmt igen. Vi har så bra is nu.
Frisyr? Kort i nacken röstar jag på. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Så där kan jag ofta känna (att jag inte vill). Sitter i bilen och bävar för att träna, känner "pest och pina" när jag kliver in på gymmet......men ALLTID är det så värt det efteråt. Min kropp svävar på små moln och jag är lycklig! När jag sedan skriver upp vad jag tränat brukar jag därför skriva hur roligt det var för att påminna mig själv nästa gång det känns motigt. Kom igen nu Sofie, det här fixar DU! KRAM!

Anonym sa...

Tjata på det är roligt att läsa din blogg och grymt jobbat!!!
Kram Annie

Björköborna sa...

Det är klart att powerwalk räknas som träning, bra sådan dessutom (och skonsam för kroppen).

Jag tror att det är en GPS som du hämtat till Essie, eller hur? Pejl var det där man använde "förr i tiden" ;) ;)

Du är superduktig med träningen. Jag försöker powerwalka varje dag, så gott det går i halkan. Och så har yogan äntligen kört i gång, underbart!

Kram!

PS. Jag är dålig på att läsa och kommentera på bloggen, följer knappt flödet på facebook längre. Roligt att du hänger i med skrivandet! DS.

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jovisst heter det GPS men jag bara säger pejl av gammal vana. Hur eller hur känns det spännande som tusan.

Okej, då fortsätter jag räkna in PW :) HURRA!
KRAM!