torsdag 2 juni 2016

#vallskörd2016!

I morse började vi fixa med traktorena, putsa, städa ur dem och tvätta. Något välbehövligt kan jag lova. Jag var dessutom både i Valdemarsvik, Gamleby och Björnsholm för att hämta "reservdelar" och annat "matnyttigt" till diverse maskiner. Dagen har gått i ett och i högt tempo. På kvällen åkte jag och tränade  (cirkelträning 55/60) och efter det åkte jag hem och gjorde ett par mackor som jag åkte till Fredrik med som börjat slå. Äntligen igång! Han slog runt 25 ha (på den galna tiden cirka 2 timmar). Jag var även ute och kollade efter rådjurskid men hittade inga.
 Vi har ungefär 100 ha så han kom ju trots allt en bra bit på de där timmarna. Nu hoppas vi på bra väder och att alla maskiner håller ihop!

Skön i kroppen efter cirkeln!
God natt!
(P.s bara 14 dagar kvar tills valpen flyttar hit d.s).

1 kommentar:

Filosofie sa...

Hoppas det går bra med gräset och att det inte sinkade er att ha Eliba där. På fredag kommer mycket regn så jag håller tummarna för att ni är klara tills dess. Kram