måndag 21 november 2016

Måste bli bättre!!!

Vad har hänt....jag har inte bloggat sedan den 3:e november, hur svårt kan det vara ? ?? Det har ju hänt mängder med roligheter och så skriver jag inte ner det. Här kommer en snabbressum'e.
 Den 7:e nov åkte jag och min fining på en välbehövlig semester till Stockholm. Hela tre nätter var vi borta och vi hade det så underbart avslappnat och kul mitt i ett snökaos, ha, ha! Vi kom hem på min 45-årsdag (och 15-årig bröllopsdag). Och jippi, jag fick ETT paket...av Svea och Nettan, en jättefin blus!
 Den 12:e hade Svea 7-årskalas och på måndagen fyllde hon år, vårt minsta hjärta!
 Djuren i Nya har det väldigt bra (där är just nu cirka 60 kalvar). Vi strör två gånger i veckan med kalasfin vetehalm.
 Mina höns har äntligen börjat att värpa, tjohoo! Idag fick jag 22 ägg....någon som vill köpa så säg bara till!!!
 Igår jagade vi i Sjöhagen och Emil släppte sin hund Pyssla.....hon kom med ett kid till mig (mitt 31:a rådjur).
 Och idag släppte vi Essie och äntligen kom ett rådjur i pass för Fredrik. Det blev en fin bock. Glad hund och överlycklig matte!!!
Träningen då???? Jodå, det går bra!
Var uppe i 40 pass den 3:e november :) Tog en veckas uppehåll när vi var i Stockholm men förra veckan blev det:
Mån-CT 20 min och efter det ett superoligt tabatapass.
Tis-CT-22 min följt av ett halvtimmes lunchtabatapass.
Ons-Strong by Zumba (asjobbigt).
Tors- En timmes PW med hundarna
Och så ikväll:
Mån-22 min CT och sedan det roligaste passet, Tabata. Är nu uppe i 45 pass....så himla bra!!! Har dock ont i mitt högra lår på framsidan, känns som en sträckning och blir värre när jag gör benböj eller utfall, så jag försöker att inte göra det.....så ofta ;)

Så nu vet ni lite vad som hänt, god natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Äntligen lite uppdatering. Kul att läsa. kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Kul att du läser kära syster! Så roligt att få se ert fina hus. Kram K.