måndag 28 november 2016

Mycket jakt!

 Som ni vet tycker jag att något av det bästa med hösten är att det finns möjligheter att jaga. I år är det extra kul då vi har en tax att "jaga in". Äntligen kom det ett rådjur i pass för Fredrik och gissa om jag (och Essie) blev glada.
 I torsdags åkte jag ut till Björkö där jag blev bjuden på lunch hos Magnus. "Finnarna" var också där för den årliga Smålisjakten. Vi for mot Kalvö där Mange släppte Babsan.  Jag och Martin fick pass på grannön Horsö. Vilken underbar utsikt jag hade! Det var fem vildsvin som simmade över "till oss" men de kom iland för långt söder ut. Herregud vad snabbt de simmar. Fin dag och ett rådjur blev skjutet .

 I lördags var jag åter till Björkö för att släppa Essie på dagens jakt. Tyvärr fungerade inte gps:en som den skulle så jag hade ingen karta på var hon jagade, bara hur långt bort hon var. Men tror och hörde att hon hade flera jakter på g. När jakten var avslutad på em så fick jag en guidad tur av Sofie och Ulf i deras nya superfina hus. Det kommer bli så mysigt!!!
Igår söndag började det helt plötsligt att snöa och vi gick åter en sväng till skogen på eftermiddagen . Det blev några smådrev och klockan var över 15.00 när vi avbröt. Ett rådjur blev skjutet, dock inte för Essie (stänkdjur).

Idag har mor och far varit här och fikat och det var som vanligt jättetrevligt.
I övrigt har jag pysslat i ladugården, fodrat, tvättat spalt och tjurar.
Ikväll mötte jag upp Sofie en stund i Viken. Hon skulle på lrf:s årsmöte i Långrådna och prata om Gamlebygymnasiet och jag skulle och träna.
Förra onsdagen körde jag spinning/cirkelträning (jag som avskyr spinning, blir ändå lite stolt att jag utsätter mig för det). Cirkeln efteråt var skitkul så den kompenserar upp cyklingen!!! (48)
Ikväll blev det först 22 min på CT och därefter Tabata. Var inte alls pepp men det gick jättebra och var askul!!! (49)
Nu blir det att försöka sova !  God natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Kul att du gillade vårt hus. Det blir nog bra när det blir klart. Jag älskar ert hus. Du har gjort det så fint. kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Det kommer bli så bra Sofie!
Ni är så välkomna hit i jul!
P&K!