måndag 19 december 2016

Måndag, 6 dagar innan julafton!

Då var det ny vecka igen och jag sitter här framför tv och känner mig skön i kroppen efter ett stenhårt men skitkul tabatapass. Begriper inte att det är så segt att komma iväg, det kan ju i och för sig bero på att det är relativt sent, träningen börjar inte förens vid 19.25. 

I fredags var jag och klippte mig och missade därmed när Fredrik sköt ett rådjur för Essie i Ljungbo. Blev så glad!!!
I fredags kväll var vi en sväng till  Ekbacken ("pubafton"), det var en mysig tillställning även om vi var få som var där. Dagen innan var vi där på minnesstund efter en begravning och i lördags var vi där igen på en trevlig 70-årsfest. Ekbacken tre dagar i rad med andra ord.

 Hönsen värper fortfarande bra och det är ju så kul och spännande att leta ägg (det tycker Svea också).
                         ❤❤❤❤
 Beställde hem "nakna" kartonger som jag kan skriva egna etiketter på. Lite trevligt tycker jag 😀


Idag gjorde jag ladugårdarna som vanligt och därefter började jag tvätta i Liljestadlagår'n. Det har blivit så skitigt efter alla omflyttningar hit och dit så det behövs verkligen snyggas till (inför jul också 😉).
Tyvärr funkade inte tvätten som den skulle efter jag hade fikat så jag hann inte färdigt det jag hade tänkt, skit också!

Förra veckan blev det bara en träning, Tabata på måndagen (56).💪
Idag blev det först en långpromenad med hundarna (över en timme, 57) och så tabatan ikväll (58).  Ska verkligen försöka komma upp i 60 innan lördag (julafton ). 😰😓
Nu blir det sängen! God natt ! 💤💤

Inga kommentarer: