onsdag 14 december 2016

Vilken dag!

Oj, vad vi hunnit med mycket idag! Vi började som vanligt i ladugården med utfodring . När det var klart flyttade vi om djur och tvättade spaltboxar. Efter en snabbfika blev det hemflyttning av cirka 40 kalvar (det blev tre resor) från Nya. Flyttade om och utfodrade där också innan vi var tillbaka i Liljestad. Då var klockan 17 och Fredrik åkte och hämtade Svea och jag hade ut kraftfoder. Satan i gatan vad hungrig jag var då (18.00)....fixade käk som vi åt framför TV:n medans Svea badade.
Kul när man hinner mycket på en dag men onödigt att inte "hinna" åka/gå hem och äta....
 Svea myser med Fredriks skäggstubb, sötisar!!!
 Igår var jag hos kära mor och far på Björkö. Hjälpte mamma att julstäda.  Så kul och härligt att träffa dem, tyvärr blir det alldeles för sällan! Måste ändra på det ! !!
 Svea och jag har fixat lite tall och granris ute!
                    Mina fina höns!
Det blev tyvärr ingen träning ikväll....slött, men jag orkade, helt enkelt inte !
God natt ! 😍

Inga kommentarer: