tisdag 20 september 2016

Akvarellkursen har startat!

Då så,  nu är det akvarell som gäller på måndagarna istället för tabata...lite trist men naturligtvis väldigt roligt med ny kurs och det är ju bara fem gånger, så det gäller att njuta av den tiden. 

Lika bra att jag skriver ner min träning så jag kommer ihåg den.
Fredag-Lunchpasset med Cicci (jättekul) (15)
Måndag- En timmes PW med hundarna.(16)
Tisdag- lunchcirkel (17) och en timmes promenad med hundarna igen (18/40).
 I fredags hade jag en riktig lyxdag, det var länge sedan.  Jag var först hos frissan och med nystylat hår gick jag och tränade ett bra lunchpass.  För ovanlighetens skull duschade jag på HB och därefter gick Annie och jag och käkade lunch på Lilla Blå.  Sedan blev det handling, besök på kyrkogården och hämtning av Svea. På kvällen bastade vi och gick och la oss tidigt, runt 21.30.
 På lördagen var Sofie och jag på Jordbrukardagen mellan 10-14. Jag stod med Centerpartiet och Sofie gjorde reklam för "sin" skola Gamlebygymnasiet. Svea var med Mia och Mathilda som också kom dit.
På kvällen käkade vi skaldjur från Mossebo, bastade och åt kalkon, klyftpotatis och kladdkaka. En mysig och rolig dag och kväll.
På söndagen tog Sofies familj med sig Elis och Svea till Kolmården. Detta innebar att jag kunde hjälpa Fredrik att höstså. Vi hann färdigt också, både Bålebo och Siggebodal fick vete i jorden. Gött!


 Idag lagade vi upp vår Kägglaväg som blivit sönderkörd sen den har belastats med mängder med bilar, då det pågått brorenovering i Viken under fem veckor. Vi la igen gropar och sedan kom Pelle med fyra bil och släp med Hultagrus. Nu hoppas jag den får vara bra ett tag.
OBS! För att slippa framtida missförstånd....en viss del av Kägglavägen är Pernillas (Fredriks syrra).
Nu ska jag sova, så godnatt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Så fin du blev i håret! Och tack för en mysig kväll hos er. Kram

Fredrik sa...

Tack själv Sofie! Och tack för att barnen fick följa med er.
Kram K.