tisdag 6 september 2016

Tisdag.

Idag har det varit så varmt och skönt (igen), vilka underbara höstdagar det är. 

 Har precis kommit hem från kretsstyrelsemöte med Centern, åkte med Nettan och Göran och när de släppte av mig på lagårdsplanen för att jag skulle stänga hos hönsen, så blåste det ljumma vindar, härligt!
(Här är en bild på mig som barn...samma längd och hårfärg som Svea).

Både i går och idag har jag röjt. Just nu håller jag på att röja längs ett gärde. Mycket sälg, som är som stora knippen och som det känns som om man knappt ska komma igenom eller runt. Skitjobbigt (helst i värmen.)

Igår kväll åkte Annie och jag på Tabata igen....alltså vilket pass. Jätteroligt men galet jobbigt. En salig blandning av kondition och helkroppsstyrka. Så kul! "Tyvärr" börjar min akvarellkurs den 19 september (kommer vara 5 måndagar framöver) vilket känns lite synd när det är då bästa passet är. Tycker trots det att det ska bli skitkul med kurs igen (den tredje på ett år). Tänk vad duktig jag kommer bli....ha, ha, ha!!! Någon som vill köpa ett alster?

Idag hann vi även med ett lunchpass på HB. Också det styrka/kondition, toppen om man vill tänkas gå ner något kilo i vikt, vilket jag vill!
(Alltså 8 och 9 av 40).
Det var allt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Att du hinner med allt! Blir sjukt imponerad. Idag har jag beställt en läkartid för höften. Fick tid 28/9. Sedan får vi se hur det blir med träning. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag hoppas du snart kommer igång för det har vi gjort (Annie och jag). Det är ju mycket tack vare träningen som man orkar det andra. Hoppas de kan hitta vad som är problemet på höften också. Kram på dig!