onsdag 14 september 2016

Att skit kan vara så vackert!

I helgen fick vi väl umgås med Svante kanske en timme. En kvart på fredagen och 45 minuter på söndagen. Däremellan var han hos en kompis i Överum. Man får vara glad för det lilla!

Helgen (och hela den här veckan , än så länge) har varit så varm och skön. Svea hade en kompis hos sig hela helgen, så på lördagskvällen åkte vi till Rånen....och badade!!!! Hallå, det var den tionde SEPTEMBER! Visserligen "bara" 20 grader i vattnet men det gick att simma och det var uppfriskande, väl uppe på land var det så skönt att sitta och njuta av utsikten!

 Min stora kille!

 Vad har jag hittills gjort denna vecka då? Som vanligt ladugården (vilket inte är så svårt att göra om allt är som det ska). Fredrik och Emil har fixat med skördaren och Bengt i Gullebo har kört skit.

Igår plockade vi (läs Fredrik, jag körde traktorn ha, ha) upp alla "miljoner" stenar som låg på Siggebodalgärdet, efter vi rensade utfallet där för några år sedan. Nu hade vi harvat ut strängen med jord  (och STENAR) på gärdet inför plöjningen så det låg stora stenar överallt.

Idag trotsade jag värmen och for iväg och röjde ett par, tre timmar. Just nu röjer jag längs med Grävsättervägen. Det blir jättefint och många fina pass kommer fram.
 Som sagt, Bengt och Fredrik har kört skit här i Liljestad....fy helvete vad det stinker! Jag som absolut inte är kräsen i vanliga fall tycker att det luktar onödigt mycket, ha, ha!
Livet på landet!!!!

 I morse när jag tittade i vår stora gödselbrunn såg jag detta.....
.....vilken vacker akvarellmålning det kan bli tänkte jag och tog upp telefonen och tog några inspirationsbilder.  Visst är det svårt att tänka på att det är koskit???!! Återkommer med bild om jag målar av det!

Träning den här veckan.....
Måndag- tabata (styrka!) herregud....mina armar! Så jäkla kul!!!
Tisdag-lunchpass mycket styrka där med.  Vad är jag uppe i nu??? Kan det vara 13 och 14 av 40???? Wow, i då fall!!!
Nu ska jag ge Svea kvällsmat och sedan gå och stänga hos hönsen!
Vi hörs!!!

Inga kommentarer: