söndag 4 september 2016

Jobb, jobb och så lite mer jobb!

Det är då en jädrans tur att det är kul nästan jämt för annars vet jag inte.
Jag vet att det finns så många som sliter och arbetar så mycket men skillnaden mot att vara anställd och att vara egen företagare är ändå rätt stor (tror jag, berätta gärna om du tycker anorlunda.) Det jag (tror) tycker är största skillnaden är att man som egen (nästan) aldrig kan släppa allt vid en viss tid och gå/åka hem. Hos oss åker/går man hem när man är färdig...när det än är....och hur länge man än har hållit på. Och saken är den att det spelar ingen roll om det är vardag eller helg. Strunt samma, så länge det är roligt är det ju bara att köra på!



 Dessa delikatesser tog vi upp från landet och i från växthuset. Tillsammans med kantareller, fjällskivling samt eget nötkött blev det till en delikat måltid!

Svante har vi sett till lite i helgen, alltid lika roligt! Och Svea och Elis hittar på egna saker vilket är skitkul!
 Igår var mamma och pappa här och det var verkligen jättekul!  Käkade köttgryta och sedan åkte vi på  lite gårdsturn'e. Kul att få visa dem vad vi pysslar med om dagarna.
Nu är det läggdags.....läsglasögon är ett måste för både Fredrik och mig...vi börjar bli gamla...ha, ha, ha!
(Just det...en timmes PW i fredags 7/40).
God natt! !

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Slit och släp både natt och dag. Du/ni är landsbygdshjältar för mig. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Gullig du är Sofie! Jag vet att du jobbar och sliter hela tiden också ☺
Kram!