måndag 15 september 2014

I skogen med Svea.

Jag ber om ursäkt för min bloggfrånvaro men jag har varken tid eller lust att skriva, kanske lusten snart infinner sig men man vet aldrig.

Vad har hänt den senaste tiden då? Allt och inget.......(roligt svar, va?) Kommer snart att berätta något jättekul för ER men jag måste vänta ett tag till........

I fredags var Svea hos tandläkaren så hon fick vara hemma hela dagen och gud så mysigt vi hade det. Vädret var strålande och vi tog oss en tur till skogen för att plocka svamp. Hittade lagom mycket till kvällens sås.
Fredagskvällen var helt underbar. Jag lagade middag (ryggbiff av nöt från vår "egna gård" och potatis som jag varit och plockat i landet i Härad, snacka om närodlat :) Vi tände i pannan och badade badkar med Svea (så mysigt).

I lördags åkte Elis, Svea och jag på jordbrukardagen. Det var skitkul för Elis sköt lerduvor och var grymt duktig och Svea red och hoppade i hoppborgen (glada barn). Hann även med Tryserums Friskolas 20-årsjubileum på hemvägen. På kvällen var Lotta och Tobbe med barn här, också trevligt på alla sätt och vis.
Idag är det måndag och jag gjorde ladugården, rapporterade djur till CDB, fikade hos Nettan, Göran och Ussa, röjde, åkte till tandläkaren med Svante (han drog ut sin tredje tand), åkte med lunch till Fredrik (som slog i Bidalen), sedan hem och röja lite till.
Gissa vad????? Nu ska jag gå och lägga mig!



 Så härligt i skogen!




 Husse och alla mina höns :)
 Svante gräver :)
 Elis och jag tittar efter räv :)
Sven, världens bästa katt :)

Inga kommentarer: