söndag 21 september 2014

Sköna söndag!

Nu sitter vi här min kära make och jag och kurar skymning! Vi njuter av att höstsådden är färdig här hemma (26 ha) och att det regnar ute. Så jäkla mysigt! Jag har gjort en köttgryta på kött från "min" "gamla" hjort, (det är dags att skjuta en ny men vill inte bli osams med grannar) och till det klyftpotatis från Härad. Hade med mig Svea och Lina för att ta upp potatis......alla tre tyckte det var så spännande att gräva efter "pära" så vi höll på att komma hem med potatis till ett helt kompani :)

 Fina Svea.
 Boxar´n har varit i Härad och hjälpt till med sådden. Det "värsta" är att HAN behövs i Liljestad också :) Nu bråkar Fredrik och jag om det är en HAN eller HON (HEN fick jag inte skriva :) )
 Efter ladugården åkte jag med kaffe till Fredrik och Connie i Härad (tack snälla Connie för hjälpen :) )
 Snygg "Tischa" och skitiga byxor! (Min gamla U2- t-shirt, 20 år gammal).
 Passar jag i mustasch?

 Myser med kanin på altanen i väntan på Fredrik och regnet :)


Ha en skön kväll gott folk!

Inga kommentarer: