fredag 19 september 2014

Mest traktorkörning........

....den här veckan har jag mest suttit i traktorn (vilket jag tycker är kul, vilken tur). Kattungarna växer  och är helt underbara och den röda har blivit tingad i veckan och den svart/vita har jag fått en förfrågan om.



 I veckan fick vi låna en demotraktor från Häggbergs i Norrköpping. Jag plöjde med den i Härad och det var roligt!
 Fina fåror, va?

 Det blir jäkla bra!
 I tisdags, efter en dag i traktorn var det "bara" att svira om och bege sig på klädparty till Mia i Fogelvik, då såg jag ut så här.....
 Eftersom spetsarna på plogen var så nernötta (de var jättedåliga redan när vi fick hem plogen) så tyckte inte min älskade make att jag skulle fortsätta plöja...men då så kopplade vi från plogen och satte för sladden och vältern så jag kunde utnyttja traktorn lite till (min idé).
 Lite trasig slåtterkross är aldrig kul MEN med en händig man går det mesta (eller som Donald i Stjärneberg sa om Fredrik till mig innan vi träffats "den där Fredrik är en behändig lite pojke").
 Pyssel, pyssel.......
 Idag har jag harvat hela dagen och det blir jättebra "bruk" efter sladd/vält och harvning. Håller det och går så höstsår Fredrik i morgon :)
Vill också passa på att tacka "John på Kullen" som har hjälpt oss med plöjning och sladdning :) Härligt med ambitiösa och hjälpsamma människor :)

Nu är det dags för fredagslögning, så ha det så bra!

Inga kommentarer: