tisdag 14 oktober 2014

Älgjakt!

Då är älgjakten igång och vi har sett massor av älgar men inget vi får skjuta. Igår var både Elis och Svea med och jagade. Svea satt med Fredrik och var jätteduktig hela tiden, pricken över i:et var när det kom tre älgar till deras pass. Elis satt med farfar men de såg "bara" en hare som Isa jagade. Måste faktiskt skryta lite över Isa, hon var verkligen jätteduktig och sökte ut bättre än hon någonsin gjort. På kvällen var jag ute också och då kom det ut ett ensamt hondjur men då jag var osäker på om hon hade kalvar så avstod jag att skjuta. Hon gick dock tillbaka in i skogen efter bara ett par minuter.
Var ute i morse och ikväll med men då har jag inte sett något.
Måste också tillägga att jag har tänkt väldigt mycket på Nisse på passen och när jag gick i drev med Isa. En slags "rädsla" har smugit sig in hos mig....känns "sådär". Varför, varför var det tvunget att ske????? Blir så ledsen och förbannad.

 Mina höns i alla de färger, ser ni kaninen också?

 Min älskling med en av våra kattungar.
 Vackra Liljestad ladugårdsplan......ordning och reda ;)

 Här provar två hönor på att cykla.
 Hämtar balar i Gållösa.
 Otroligt vacker morgon igår :)
 Älgjägarna Svea och Elis.

 Söta SVEA.
 Morgon i Stjärneberg.
 Bållebo från "ovan", Fredrik och Svea sitter på pass därnere.
Här har jag tillbringat några timmar nu!
Nu ska jag snart gå och lägga mig, Bli inte chockade över det "superroliga" inlägget, ha, ha, ha!!!!

Inga kommentarer: