söndag 2 november 2014

Vad har hänt???? Jakt.Turkiet.Semester.Packat.Halloween.Mjölkprovning..........

Jag ber så mycket om ursäkt....tror aldrig jag haft ett så långt uppehåll på bloggen, nästan tre veckor.....ett dåligt rekord tycker jag. Har ni saknat mig????, ha, ha, ha!!!!!
Hur som helst har det hänt lite roliga saker under dessa veckor. Vi har jagat en del, dålig utdelning dock förutom att jag skjutit en älg (min 9:onde). Svante har varit i Turkiet med sina kompisar Jocke och Simon....en hel vecka!

Det BÄSTA under denna tid har dock varit Fredriks och min lilla minisemester till Stockholm (så klart). Det var så fantastiskt skönt och så jäkla välbehövligt då det går "i ett" annars. 

Vi åkte buss upp på tisdagen och checkade in på hotellet vid 15-tiden. Fick ett "nytt" rum denna gång (samma hotell som vanligt). Fördelen med detta rum var att det inte hade fönster ut mot Kungsgatan/Hötorget. Nackdelen var samma orsaker...tycker det är så mysigt att titta på torgförsäljningen och på alla människor som alltid har så bråttom. Men nu slapp vi all trafik (som hörs ganska tydligt) och när torgförsäljarna plockar upp sina marknadsstånd klockan sju på morgonen.....det är ganska många järnrör som slår i backen när de bygger, kan jag lova. Sov väldigt gott!!! Men det borde man väl göra i en av Juniorsviterna ;)
Vi "sprang" ner till Kajsas fisk på Hötorget och åt god sen lunch, spättafileér med rödbetor och kapris. Köpte med oss hummer och annat smått och gott hem till senare på kvällen. Kollade en film "Maleficent" med Angelina Jolie. Somnade inte så sent.

 Onsdagen slappade vi och träffade Hanna och Albin. Käkade ihop och gick till en pub som Hanna visade oss där hade de 800 olika sorters öl att välja på och bland tidningarna som fanns att läsa där fanns både Lantmannen och inredningstidningar, något för alla.
På kvällen gick vi på restaurang (Nalen) och åt fantastiskt god TRE-rätters middag. När vi kom därifrån vd 21-tiden somnade Fredrik med en gång och jag "höll ställningarna" enda till 22 :)

På torsdagen var vi lite kulturella och var på Hallwylska palatset. Efter det en liten tripp till Östermalmshallen där vi käkade dyr lunch (gös). "Sprang" sen på bio "Dracula untold".
På kvällen käkade vi ute igen och när vi satt där fick vi åter ett ryck och drog på smygpremiären av filmen "Fury" med Brad Pitt. Den var slut klockan 24 så efter det var bara att gå "hem" och sova. På fredagen åkte vi hem och det var så härligt att träffa tre söta barn. Stort tack till Nettan, Göran och Ussa som sett till våra trollungar och Connie som fixat ladugården :)
Nu kommer mängder med bilder.

Svea tycker om att kela med tjurarna.
 Och tjurarna med Svea.

 Jag med!

 Nöjda djur!
 Elis på väg ut på älgjakt.
 Isa och jag gick i drev.

 Märkligt det är. Bredsida (60 meter) perfekt lungskott och ändå sprang älgen cirka 150 meter. Fick hämta Isa som dock hittade den lätt (duktig hund).
 Hur söta är de inte???
 En jäger när vi flår är gott!
 Mia och jag på Viktors fest i Viken (VK design) (en timme efter jag sköt älgen).


 Här kommer Svante från Turkiet.
 En överlycklig lillasyster.
 Myspys med mannen.

 Mätt och belåten!
 Fin-fina rummet.
 Sovrummet!

 Märklig tavla på rummet.......en kvinna som blir biten av vargar.....
 Hummer :)
 Rosa bubbel i sängen.....inget man brukar vara med om men guuuud så ljuvligt!!!!!

 Bästa Hanna!

 Många märkliga ölsorter...
 Havskräfta till förrätt, så gott!
 Hjort till varmrätt (Fredrik år renkalv).
 Och ta mig tusan, världens smarrigaste Marängsviss.

 "Drottningen" på Kungsgatan ;) ;)
 Helt ärligt så ser jag ut så här i håret VARJE morgon när jag vaknar...praktiskt för då behöver jag ju INTE göra något för att bli snygg....ha, ha, ha......SKÄMT!
 Svea kör balar.
 Lite selfie när jag smyger på en bock....

 Fixade lite halloweenfingrar (och ögon)....fy så hemska de blev.
 Var på mjölkprovning i Ekbacken i fredags. Först var vi hos Sara och Mattias och käkade gott och hade trevligt.
 SVEA!
 Svante och jag på pass i onsdags.
 Höstvetet kommer fint i Härad.
 Mina höns intar sovställning.
Näääää, bilen är inte alls smutsig......

En sak till, jag har också hunnit städa/packa allt på vinden...behöver jag säga det att jag har SLÄNGT ganska mycket...i veckan ska jag fortsätta på övervåningen, heja, heja. Det är grymt spännande detta med flytt!!!!!

Ja, det var väl allt. Jag ska försöka skriva oftare framöver.
K*R*A*M*A*R!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du e tebax!!! Har saknat dina roliga rader...... :)
Kram Pia

Hanna sa...

Underbart