tisdag 25 november 2014

Årets herrmiddag!

Jamen, kom inte och säg att det redan är tisdag???? Jo, så är det nog men tiden går fort när man har roligt och jag börjar få lite små panik inför flytten (men en angenäm panik ;) ) Nåväl, i helgen hade vi den årliga herrmiddagen (som vi införde förra året men som är en så´n där händelse som bara måste bli en tradition). Pappa kom och hämtade Svea redan vid 09-tiden så jag fixade snittar och städade bilen medans jag väntade på att Lotta skulle komma och hämta mig :) Lotta, Pia, Annie och jag åkte till Eklundens Spa & Relax (i Toverum) där vi tillbringade HELA eftermiddagen med exotisk planka, bubbel, jacuzzi, massage och så naturligtvis massor av prat och skratt :D
Vid 16,30 kom vår skjuts (tack Monica) som körde mig enda hem för att kolla till grabbarna (som var ensamma hemma) samt "snygga till" mig lite.
Ussa (tack!) skjutsade sedan ut oss till Ljungbo och jag överdriver inte när jag säger att det var en helt underbar kväll med kanonduktiga och serviceinriktade män :)
Så jäkla härlig och avslappnande dag!!!

 Fredagens helt superdupergoda middag!
 Hann vi innanför dörren innan vi korkade upp ????

 God exotisk "planka" från Ica Fyren.
 Här ligger Lotta och njuter :) Kan varmt rekommendera ER att åka hit!!!!
 Min fina man bjuder på välkomstdrink.
 Jonas fixar.

 Grillmaster Johan!
 Bildbevis.....första gången i sitt liv som Jonas öppnar en vinflaska......men det gick ju det med :)
 Goda, goda förrätten!
 Hela matligan med potatisgratäng (mums) vitlökssmör/bröd, gogrillad fjällko, hemmagjord rödvinssås och sallad! IMPONERAD!!!! 
 Efter maten blev det paketleken och som jag skrattade!


 Ja, vilken magisk dag/kväll/natt det blev!!! Stort tack till alla inblandade!!!
 Och nog har det varit magiskt idag också, fast på ett annat sätt......SOLEN har visat sig från sin bästa sida :)
 Idag hämtade vi hem våra kor och kalvar från Härad....gissa vem som mötte oss i Käggla????
 Den här kelkissen....som luktar parfym :)
Det gick (som vanligt) jättebra att hämta hem korna :) Känns lite sorgligt att de är inne men det är ju inte långt tid kvar tills de är tillbaka på grönbete :)
Ha en skön tisdagskväll!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen vilken HÄRLIG dag vi fick. Skratt förlänger livet säger de ju så vi borde kunna få ett låångt liv.Kram Annie

Fredrik sa...

Så jäkla roligt! Är det verkligen ett heeeelt år till nästa gång. Kram K.