måndag 26 januari 2015

Första träningen 1/60!

Wow, äntligen kunde jag åka och träna idag! Det gick faktiskt väldigt bra och var fantastiskt skönt! Körde ett easylinepass och det funkade helt okej!
Är nu lite nervös över att halsontet ska komma tillbaka (hoppas verkligen INTE)!
 Min man är nu färdig med sängen och vi har målat den tre gånger! Den står ute i garaget för att torka ordentligt.
 Här om dagen käkade vi fondue, och det var så himla gott, alldeles för länge sedan vi åt det. Svea hade aldrig ätit det så mer än fem år sedan alltså......måste bli ändring på det ;)
 Nu har vi tapetserat färdigt och vi blev så nöjda. Har beställt en bäddsoffa som kommer om fem veckor. Ska bli kul att få möblera lite till!


 Min man som har en inflammation i rygg/skinka stretchar (ordination från "kotknackar´n).
 Åh, vad mysigt man vill bara vara hemma :)

 I fredags jagade vi igen. En kall dag men å så vacker. Hade dock ett avbrott vid tio och ett par timmar framåt då vi hade en tjej ute som har sålt ett inbrottslarm/brandlarm till oss. Det kommer kännas så bra att få det inkopplat!
 Efter en kall jaktdag var det gudomligt skönt att krypa in i en varm bastu. Lagade middag och satt och samspråkade med barnen på ett helt annat sätt än vi någonsin gjorde i Stjärneberg. Nu har vi TV:n på övervåningen vilket innebär att vi alltid sitter runt middagsbordet och äter. Allt har blivit så jäkla mycket bättre och man känner sig mycket mera "hel" som familj tycker jag.
 I lördags kom Sofie med familj hit igen. Vi hade en utedag med pulkaåkning och korvgrillning "nere på gården". Väl inne blev det barhäng och bastu (igen) innan Isabelle + familj kom hit. Hade en väldigt rolig kväll. Så kul att äntligen ha tid att träffas och prata och skratta!!!!!
 Vissa personer (nämner inga namn) fick för sig att göra "vargtass" (renat och lingonsylt) framåt småtimmarna....ha, ha, ha!!!!
Min lilla snäcka Svea!

Nu ska jag kolla var Fredrik tagit vägen så ha det gott!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Tack för en jätteroligt vistelse hos er även om jag ångrade vargtassen precis hela söndagen. Kram

Anonym sa...

Visst var det kul och mysigt hela dagen, kvällen och natten. Nästa gång blir det ingen vargtass ; ) välkomna tillbaka! Kramar!