söndag 18 januari 2015

Söndag!

Hej gott folk!
 Vad gör du en dag som denna? Vilket otroligt fint väder det varit idag. Jag har dock knappt varit ute (förutom en tur till Viken) men har ju så mycket annat roligt att pyssla med. Igår började Fredrik och jag att tapetsera i det så kallade biblioteket. Det blir jättefint! Vill köpa en bäddsoffa också som vi kan ha där. 
Idag har jag packat upp några kartonger och det är ett evighetsgöra (kommer ALDRIG bli färdig).

I fredags kom Emil hit och vi åkte till skogen och jagade. Det blåste satan men för mig gick det bra ändå. Sköt ett LITET bockkid (usch, hur kan jag).

 Svea har gjort sig fin i håret med ett pannband som fröken Katta på förskolan har hjälpt till att göra.

 Förutom att det blåste så var det en fantastisk ("vår") dag ute.

Hade ganska nära (30-40 meter) till kidet. Det slog i med en gång och rörde sig inte en centimeter.
 Kanske inte ser så litet ut här men när jag drog skinnet av det var det "yppepytte" litet.

 Då börjar vi!



 Vi ska nog inte ha bokhyllan just mot den väggen men var bara tvungen att prova och ställa in böckerna. Tapetklistret tog ju slut när vi höll på som bäst (hade för mig att vi hade mängder med klister kvar men där misstog jag mig....skit också!!!)
 Svea och Elis lekte frisör igår. Så himla söta de är!
 Så fin hon blir. Ibland är det så otroligt gulliga mot varandra och ibland så retsamma och elaka. Syskonkärlek på hög nivå!

 Ombytta roller!
Idag har jag gjort gulaschsoppa till middag. Så himla enkelt och gott (räcker tills i morgon också).

Det var allt, var rädd om dig!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Vad gulliga de är i frisörsalongen! Och vad fint rummet blir. Där bor vi gärna! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Men visst är de söta! Mitt hjärta smälter när jag ser dem. "Ert" rum blev kalasbra!! Välkomna i helgen!!!! Kram!