onsdag 14 januari 2015

Tomt hus och segt internet.....

Då tänker man en hel dag...att ikväll ska jag blogga så ni får veta hur läget är.....bra tänkt men nu har det tagit exakt 30 minuter att ladda upp dessa bilder...så förbaskat tråkigt!

Hur eller hur så kan jag NU rapportera att vi ÄNTLIGEN har flyttat alla saker (förutom Sveas gamla spjälsäng, hämtar den i morgon) från Stjärneberg. Så jäkla skönt att vara färdiga! Nu är det "bara" den "roliga" städningen kvar. Känner mig också galet nöjd med att ha tömt ut alla glasburkar som stod i kylen, kört dem i diskmaskinen, tömt "tusen" konservburkar (gav innehållet till hönsen, bland annat 80 stycken korvar), hällt ut gamla flaskor med vin/sprit (som man ändå aldrig drack av) och varit nere till Viken med ALLT och slängt i återvinningen!!!! Bra att jag kan göra något för miljön!

*****************************'

Helgen som förflöt var också toppen! På lördagen kom Sofie med familj och vi hade en MYCKET trevlig kväll. Började med en öl framför brasan, hängde i baren, myste i basturummet (kors i taket jag bastade inte, på grund av min hals), intog en delikat middag i köket. Känns så himla skönt att man trivs här och att vi börjar få i ordning på saker och ting (öppna dock inte dörren ute i garaget :) ).

I julas beställde Ulf en hårdisk till mig så att jag skulle kunna föra över alla mina bilder (är ju livrädd att den här datorn håller på att "balla ur", vilket är ganska troligt att den snart gör då inget verkar fungera som det ska längre). Nåväl, sa till Ulf att jag nog har flera tusen bilder på datorn :D
Kan ni gissa hur många bilder det var?????
JO, 27 000 stycken, fattar du??? TJUGOSJUTUSEN!!!!!
Det är ju rätt många som skulle gått till spillo om datorn "dött" innan jag tömt den.
 Häng i baren, den som jag ångrade att vi köpte av förra ägarna (Fredriks syrra), men som vi trots allt börjar tycka om som möbel nu.


 Jävligt snygg bartender finns det också :)
 Svea lärde upp Karl-Erik hur man gör när man dammsuger :9
Vad funkar bäst???? -TEAMWORK!
 Den här fina osten plockade vi fram i lördags och hade till det goda köttet....och JA den gick faktiskt att äta!
 Vad har hänt mer då? Jo,vi har firat en fin 12-åring! Tänk va! Elispojken har blivit så stor! (Älskardigsåmycket!!!)
 I söndagskväll kom svärfar, Maggan, Yngve och Birgitta med flyttgröt (det var tredje flyttgröten, först var ju VÄRLDENS bästa Nettan och Göran här, sen kom Christel med familj och nu sist dessa).
Hade en trevlig kväll!
 Igår gjorde jag köttfärslimpa och hemmagjord potatismos till middag, det blev kalasgott!
 Så här "vacker" var Svea i fredags då Svante hade sminkat henne......att hon går med på allt!!!
Egentligen hade jag tänkt att åka och träna ikväll (på Jennies superpass) men halsen vill fortfarande inte att jag tränar (inatt hade jag åter skitont) och jag håller på att bli galen......JAG VILL SÅ GÄRNA!!!! Och måste, annars spricker jag!!!!

Idag har vi som sagt flyttat färdigt det mesta men vi har så klart skött ladugårdarna också. I morse hade vi besök av KLS och i morgon ska vi skicka 30 tjurar, så det blir att gå upp tidigt, då slaktbilen skulle komma vid 05.30.
Det var allt hoppas det var lite kul att läsa???????
Hörs snart igen (hoppas jag!)
K*R*A*M*!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid roligt att läsa!!!!
Kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Kul att du tycker det Annie och vi har ju alltid roligt när vi träffas! ;)

Filosofie sa...

Alltid kul att läsa och numera väldigt kul att besöka er! Tyvärr kommer vi inte denna helg för vi ska till Björkö och jag åker till Sthlm på söndag. Men kanske nästa? Kram