söndag 8 februari 2015

Söndag kväll

Ja, vad fort tiden går.....nu är det redan söndag kväll och jag sitter inbäddad i mitt täcke och bloggar från mobilen☺. Vi har haft en lugn helg och den har varit grymt skön!!! Igår var mor och far här och vi käkade gulachsoppa utomhus, bara för det var så fint väder (lite alpkänsla). Tyvärr gick solen i moln och det började REGNA men det var härligt ändå. Emil kom hit också och medans han och Fredrink drog till ladugården så gick Svea och jag ut och gjorde en snölykta samt åkte lite pulka. Väl inne på kvällen  satt vi i baren, bastade, käkade och satt och pratade tills tidiga morgonen,  ha, ha, ha!!! 


Härlig lunch i det fria!

Igår strödde vi och hade ut ensilage i Nya. Efteråt gjorde Svea och jag en snögubbe, Fredrik fixa en näsa av en gammal vattenslang, ha!
Utfodrar lite ensilage till hararna utanför ladugården...det blev "harmotorväg" till högen!
Så här söt var Svea i torsdags när hon skulle börja på dansen.
Städade i garaget i veckan..."hittade" Fredriks gamla "brudkista"...tror jag ska måla den och ha den som soffbord i "biblioteket ".

Nu ska jag snart gå och lägga mig är lite trött....god natt!!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Kistan blir ju perfekt till bord. Har soffan kommit till vårt rum ännu? Saknar er! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Nä, soffan är inte hemma ännu men snart så och då är ni välkomna att komma och prova den 😉kramar!