onsdag 7 oktober 2015

Föreläsning!

Idag jobbar jag hemma med en föreläsning jag ska ha i morgon. Återkommer med vad det handlar om senare. Ska ha en nästa vecka också.....spännande va?


Hösten är på intågande, känns skönt! Vi är snart färdiga med tröskningen (på Nora är det klart, cirka 30 ha, i Härad färdigt och halvfärdigt i Liljestad  (Björnmåsen kvar))
Höstsådden har börjat titta upp, ensilageskörden slutförd (för i år) nu återstår hemkörning av senaste balarna (jag har börjat) samt att plöja i Härad. Målet är också att tvätta av och smörja upp press och slåtterkross inför vintern.
Har även börjat köpa in kalvar, vilket också hör hösten till. För tillfället tycker jag det är jättekul att gå till ladugården och att få in nya kalvar ger på något sett lite extra energi. Nu måste jag (försöka) sova gott inför morgondagen!

2 kommentarer:

Hanna sa...

hum, spännande; jakt, lantbruk?

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Nä, Hanna, faktiskt inget av det.....konstigt va?