onsdag 21 oktober 2015

Nu måste jag skärpa mig!

Jag ber så mycket om ursäkt för den obefintliga uppdateringen här på bloggen. Det har hänt så mycket att jag hela tiden skjutit upp att skriva. Jag har haft TVÅ föreläsningar för personalen och barnläkare från avdelning 10 på Västerviks sjukhus (första gången var även ledningen på sjukhuset med). Det var så roligt att få träffa de som jobbade kvar, från tiden vi var inlagda. Jag är också väldigt stolt över mig själv som gjorde det, samla ihop allt vi var med om och sedan berätta om det i över en timme. Båda gångerna blev jag även bjuden på god middag (innan föreläsningen) och kaffe (efter jag pratat.) Vi var ute på Gränsö i Västervik. 
 Anne-Sophie  (min kurator från den tiden) var min "sidekick" och hjälpte mig med att visa bilder under tiden. Efter andra föreläsningen kom Fredrik in med Svea så att de fick se henne "live". Vad jag hört efteråt så tyckte de som lyssnade  på mig, om det jag berättade. Jag känner så varmt för ER alla. (Tina om du läser här, så skrattar jag så gott åt "det där" med tvättmaskinen, och tycker det är otroligt att både du och jag kommer ihåg det så väl ;)).
                      
     Så här såg det ut innan alla kom (var i olika lokaler, första och andra gången).
Min vapendragare och jag.
Så har det också blivit älgjakt. Min man sköt en stor älgtjur på 213 kg i lördags morse.
Svea och Essie var med och hämtade den.
Förra måndagen var det inte bara älgjaktspremiär, det var ju även två välgörenhetsgalor i Valdemarsviks kyrka. Jag och Annie åkte och tittade på Peter, Bruno, Matilda mfl. Så fantastiskt bra de var allihopa!  Tusen, tusen tack för en konsert som gav rysningar  (av bälbehag), tårar (av glädje och beröring ) samt härliga och glada skratt.  Nu längtar jag till jul konserten med Peter och Matilda .
Hösten, när den är som vackrast!
Essie och jag på promenad.
Det har blivit några jakter i höst men än så länge har jag inte skjutit något men vad gör det när det är så vackert ute??!
Idag när jag gick med Essie i skogen plockade jag en näve blåbär. Absolut lika fina som i somras men tyvärr inte lika smakrika längre.

Det var allt för idag!
Var rädda om ER!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Det var så länge sedan du skrev att jag nästan hade givit upp och därför glömt att följa din blogg. Jag tycker det var väldigt modigt av dig att föreläsa och jag hade gärna lyssnat själv. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Man kanske skulle börja föreläsa lite mer 😡
Kram!