söndag 25 oktober 2015

Söndag!

Idag var tanken att vi skulle jaga lite med Pyssla men sedan blev det lite ändrade planer för Emil hann inte. Åh, vad jag längtar till vi kan släppa Essie och slippa vara beroende av andras hundar. Essie och jag gick en skogspromenad i stället och nu väntar vi på att mamma och pappa ska komma och hälsa på. 
 Tror de tycker om varandra, de här två.
 Vilken höst vi haft! Så vackra och varma dagar.
 I fredags kväll gick jag som vanligt och satte mig på pass för att se om det kom någon älg. Har ärligt talat aldrig skjutit någon älg på kvällsvak (och jag har suttit hur många timmar som helst genom åren.) Men skam den som ger sig! Fast det var nära att det inte blev något den här kvällen heller....för jag kände att det var fredag och ville hem till familjen, så jag gick från mitt pass 20 minuter tidigare än jag tänkt. Sätter mig i bilen och ska köra hem....vad får jag då se, jo en älg, så det var bara att sätta igång att smyga mig på den vilket aldrig är lätt. Jag tog mig upp på ett högt berg och där låg jag i kanske 7-10 minuter  innan jag fick skottchans. Älgen slog i direkt, rätt snopet, de brukar springa iväg (även vid jättebra träffar) så det kändes jäkligt bra när jag ringde till Fredrik. Men vad gör han då? Jo, smyger sig på en stor ensam älg, som han skjuter.....så vår "fredagsmys" blev i slaktboden. Svea var med oss hela tiden, så duktig! Efter det gjorde vi ladugården  (cirka 21.00) och sen åkte vi en sväng till  Tryserum på pubafton. När vi kom hem var klockan runt 22.45 så då fixade jag tacos och vi käkade ihop med alla grabbar (Svante hade två kompisar här och Svea sov). Efter det blev det dusch och att sitta några minuter i en ljummen bastu (den satte vi igång vid 17, så den hade slagit ifrån för länge sedan). Nåväl, en trevlig/rolig/ovanlig kväll blev det ändå, och vi hann ju med väldigt mycket, eller hur? !
 Gulachsoppa a'la Karolin!

Fina rosor i trädgården. 
Nu kommer ma och pa snart så det är bäst att sluta! Vi hörs!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Cool jaktkväll! Grattis båda. Kanske kan vi få köpa lite älgfärs plus nötfärs? Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Det går nog bra. Vi får kolla nästa helg vad vi kan rota fram i frysen. Puss!