lördag 12 mars 2016

Lördag med sol!

Har haft en skön lördag...mestadels ute i solen med barnen runt omkring mig (det är ju så härligt). Vi har fixat inne i växthuset, purjolöken har övervintrat fint och persiljan också. I år kommer jag nog inte själv driva upp något, även om det är galet roligt (purjolöken drev jag upp i fjol).
Barnen har hjälpt till i potatislandet och jag fortsatte fixa med jordgubbsplanterna.  Fredrik hjälpte mig laga dörren till växthuset, den har hängt "på trekvart" hela förra sommaren men nu går den att öppna och stänga galant.
Dagens sena lunch blev grillad korv på vår lilla grillplats på berget bakom garaget. 
Nu ska vi snart basta och maten kommer vi inta framför Mellon ikväll. Jag har inte följt det tidigare men har hört alla låtarna till leda i mina hörselskydd så jag känner igen alla bidragen.


Igår var mor och far här och fikade. Vi åkte sedan till Viken och handlade och käkade lunch. Essie blev helt till sig när mormor och morfar kom.

Dagens korvgrillning med ungdomarna och Svea.
Nu hoppas jag på vår!
Svante, min äldsta fining!
Dåså.....BASTU here I come!

1 kommentar:

Filosofie sa...

Låter som en härlig lördag. Nästa lördag kommer vi. Och sover gärna över om det går bra? Kram