onsdag 26 oktober 2016

Piggare idag!

Sov som sagt nere inatt, så idag kände jag mig piggare och det var skönt för jag har haft massor att göra idag.  Fredrik är tillbaka i skogen med skördare och skotare så jag har jobbat själv hemma hela dagen. Jag började med utfodring med fyra balar (i lagår'n här nere).  Stack sedan till Nya och kollade in läget där, allt väl som tur var. Åter i Liljestad började jag att tvätta i ladugården. Har inte gjort det på väldigt länge då det varit så torrt i sommar och jag har inte velat använda vattnet till tvätt, ifall det skulle tagit slut.
 
 Mer saker jag gjort idag, körde ut bal till korna i Härad, sorterat skräp som jag har eldat upp och börjat städa  i garaget så jag kan ställa in bilen nu när det börjar vara kallt (i morse var det frost).  Vid 15.30 hämtade jag Svea och åkte till Viken där hon ville gå på Oktobermarknaden. Förstår att det är en upplevelse för en liten tjej, jag kan dock lika gärna vara utan den ha, ha.
 Min lunch idag är väl inte den mest kulinariska jag tillagat, det blev snabbmakaroner, två stekta hot dog och den exklusiva salladen.....majs på burk. Men har man bråttom och äter ensam spelar det inte så stor roll....det var dock inte så gott...
 Idag tittade solen fram och det var så vackert ute.
Ikväll åkte Annie och jag på "Strong by Zumba" (37/40). Det var femte gången jag var och varje gång tänker jag...det var sista gången. Men det är full fart hela tiden och det är ju väldigt bra för kondisen och fettet på kroppen. Så det blir nog fler gånger....ha!
Nu...god natt!!!

Inga kommentarer: