tisdag 25 oktober 2016

Vilken tax!

Idag gick jag återigen en sväng med Essie. Tar alltid bilen ett stycke så att hon kanske lär sig att INTE springa hemifrån och till skogen och jaga, vet inte om det hjälper men värt att prova när jag har möjlighet. Går alltid som oftast ut på hygget/planteringen ovanför Måsen.  Hon får för det mesta upp rådjur där och det är så bra sikt där så jag brukar också se vad hon börjar jaga. Idag var det ensamt rådjur och hon jagade i cirka 25 min när hon tappade/släppte. Tillbakagång i sitt eget spår men fick då upp ett nytt rådjur (en ståtlig gammal bock) som kom rakt på mig, hade studsaren så det blev alldeles för nära med nio gångers förstoring i kikaren.....skit samma!  Essie jagade och det är det viktigaste!  När hon släppt bocken fick hon fatt på en älg, såg att det var ett hondjur som kom ut från tallungskogen men trodde nog att det skulle komma en kalv efteråt....men icke. Essie tog upp och jagade i kanske 5-10 minuter, tills det blev stopp i ett blött sälgkärr. Eftersom det regnat så mycket nu fick jag gå och hämta henne det var sjö runtom och är man tax så gillar man INTE vatten. Jag blev blöt upp till knäna....så det var riktigt surt kan jag lova.


 Svante har varit hemma ganska mycket i helgen och det tycker vi om allihopa! Svea masserade Svantes onda rygg och det var så gulligt.
 Fredrik, Emil och David har lagat och mekat med vår nya skotare, så nu är den på plats i skogen igen. Fredrik är fantastisk som vet och kan allt om trasiga maskiner.
I lördags kom Sofie med familj hit och vi hade en otroligt rolig och mysig kväll, som vanligt!

I övrigt känner jag mig trött, tror det beror på att jag sover ganska dåligt på nätterna. Fredrik snarkar och Svea har börjat sova i vår säng igen. Ikväll ska jag lägga mig nere i vårt biorum, där vi har en jätteskön bäddsoffa.

Träningen då?
Det blev "strong by zumba" i onsdags (35) och Tabata igår (36/40).
Tiden bara flög iväg på Tabatan....Annelie varvade styrka med kondition och det är jättekul men jobbigt (på ett bra sätt).
Det var allt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Tack för en rolig helg! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack själva! Kom snart tillbaka ☺💓 kram!