fredag 25 oktober 2013

Länge sedan!

 Ni kanske tror att jag lagt ner min blogg men vet ni vad, det är ju faktiskt fem-års jubileum för bloggen :) Fem år sedan jag började "krafsa" ner mina ord här och drygt 97 000 besökare, ja ganska okej!
 Mitt hjärta slår fortfarande (tro det eller ej) men tyvärr väldigt oregelbundet. Jag har varit på VC och vad sa de där?? Jo, bra EKG, blodtryck 115/70 och blodprover som var ok...vad ska man göra mer?????? Har ju varit på minisemester med min älskling och jag trodde verkligen att hjärtat skulle slå normalt då men inte, kanske till och med värre än på länge...tyvärr! Men vi hade det underbart ändå och njöt av LEDIGHETEN mer än jag trodde var möjligt. Vi var på museum, besökte barer och restauranger och bara var ensamma, utan barn och djur :) För att kunna genomföra en sådan här resa utan barn och djur krävs det "lite" planering. Lika bra att TACKA alla som gjorde att vi kunde åka iväg. Nettan och Göran som hade hand om "värstingarna", Connie som såg till våra 250 nötkreatur med bravur, Bengt som "matade" Isa och mamma och pappa som skjutsade oss till bussen samt Tryserums Friskola.
Svea målar lite överallt där hon tycker det passar sig :)
Härlig jakt på Björkö i söndags med ett gäng finnar:)
Svante visar finnarna sitt kastspö...och de blir som "galna".....och nästan glömmer bort jakten.
Vårt fina hotellrum på Rica, Kungsgatan.


Vy över Hötorget. Allt gult är kantareller.....undrar om de säljer några?
Avslappning!
Lite käk på "vattenhålet".
Älgkorv, rökt ren, anksalami och renskavsröra......vi var ju tvungna att prova, annars åt Fredrik BARA fisk när vi käkade "ute" och på rummet åt vi BARA skaldjur...hummer och räkor i "parti och minut".
Sitter fint med ett glas vin.

Svea önskade sig en glitterklänning och en glitterhalsduk, gissa om hon är nöjd ????
Mer som hänt???
Det är en hel del men det tar vi en annan dag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig resa ni haft! Det var ni värda. Kram /i

Anonym sa...

Tack Isabelle, ser framemot vår resa snart. Kram K