måndag 29 december 2014

Slängde ut granen!

Har sovit "så där" inatt. Mitt hjärta som faktiskt varit bra i 2½ vecka uppträdde konstigt under natten och det är aldrig roligt. B*L*Ä*!
Idag är Fredrik i skogen och jag gjorde ladugården....det var 16 minusgrader ute men som tur var ganska angenämt i ladugården.

När jag kom hem så slängde Svea och jag ut granen som börjat barra något fruktansvärt. Det gick mentalt jättebra, brukar ju få lite ågren över det och att julen redan är slut. Jag har ju absolut inte haft någon julstress i år (har det verkligen varit julafton redan), det har ju liksom inte varit aktuellt då vi har koncentrerat oss på att komma till rätta i nya huset. 
 Nu ska jag snart försöka "palla" mig ut för att åka till Viken och handla lite.....vill inte, trivs bättre här framför brasan och att njuta av Kajsa Grytt på Spotify.


 Att vakna upp till strålande sol i ett vinterlandskap är helt ok!

 Det är otroligt vackert ute även om det är bitande kallt.
 Mycket grisbök på Siggebodal inatt. Har inte jagat på länge nu, kanske blir det en sväng i morgon om det blir lite "varmare" ute.
 Elis och Svea har gjort omelett tillsammans, härliga de är.
På onsdag ska vi ha nyårsbaluns här så egentligen borde jag handla till det också.....men det gör jag i morgon , tror jag ;)
Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Vackert ute och vackert inne! Kram

Anonym sa...

Visst är det Sofie! När kommer ni tillbaka? Kram K