lördag 27 december 2014

Vilket lugn!

Alltså, (som Svea börjar varje mening med nu för tiden) så skönt vi har det :) Har ju sagt det förr att den här tiden runt jul och nyår är väldigt skön för oss. Fredrik är "ledig" från skogen (han ska nog iväg i morgon iofs) och vi har "bara" ladugårdarna att sköta. Kör en vända till Stjärneberg varje dag för att mata hönsen och hämta lite saker. Hua, så mycket det är kvar egentligen......skulle vilja gräva ett hål i marken och bara häva i allt där :) Har väldigt mycket kläder kvar och både Fredrik och jag har sagt att det är inget vi saknar nu så där kommer vi göra en ordentlig utrensning och ge till dem som behöver dem bättre.
 Igår kom VÄRLDENS bästa Nettan och Göran hit (igen) samt Sofie och Ulf (igen). Så härligt att de vill komma. Sofie och jag bjöd på "räkragu" (maträtt döpt av Göran för en herrans massa år sedan, men det mindes han inte.) Innan det mös vi framför brasan och badade bastu.....
 Världens bästa Nettan!
 Vem fan vill ha tårta utbrister Nettan när jag ställer fram tårtan hon har haft med sig...vad jag skrattade :D
 Så här nära har jag hem från ladugården......
 Pulsade hem i ett vackert vinterlandskap :)

 Så vackert!


 Selfie efter ladugården :)




Nu ikväll är vi "ensamma" och NI kommer inte tro mig.......men Fredrik och jag har bastat :)
Ha det bra!

Inga kommentarer: