tisdag 17 mars 2015

Gertrud...

Idag har faktiskt Svea namnsdag, då hon heter Gertrud efter min riktiga farmor som gick bort i "tidiga år" (tror att hon endast var 27 år, och pappa var bara lilla barnet. )
Känns skönt att vi fick möjligheten att föra namnet vidare. Ska samtidigt passa på att gratta lillasyster Sofie som också heter Gertrud i andranamn :)


Vi har ju haft denna ståtliga ek på tomten men inveterar man alla hängrännor och tak så ser man att den inte var så hälsosamt för huset/ garaget.....så nu är sen väck!
Min man fällde den i onsdags och jag har krattat och gjort fint så nu är det enda som syns av den själva stubben. Tror inte jag kommer sakna den 😉

Idag har vi som sagt skickat djur, alltid lite sorgligt....
Nu ska jag göra hemmagjord pizza.
En undran, finns det fortfarande någon som läser vad jag skriver? ???

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAA,Kram Annie

Filosofie sa...

Grattis till Svea och mig! Kram

Anonym sa...

Jaa.......jag läser!!! 😄
Tänkte på en sak........har kissen kommit tillbaka hen ännu? 🐈
Kramar Pia

Anonym sa...

........e tydligen inte wedi't läskunnig ........du hade ju skrivit att han kommit hem ju!!!!!!! 😜
Kram igen.....