söndag 22 mars 2015

Söndag!

Nu är vi precis inkomna från lek och korvgrillning. Det är ingen värme i luften men bara man håller igång så är det skönt att vara ute. Har även hunnit med lite trädgårdsarbete. Det är verkligen miljoner gamla eklöv överallt.
 Igår var Sveas kompis Lina här och de lekte ute i över tre timmar. Vilken otrolig skillnad det är att bo här. Ingen väg precis utanför och skogen ( med en koja) bara ett par meter från huset. 
 Svea på en av alla hennes klätterstenar.
 Igår käkade vi ryggbiff från vår Herefordkviga. Tog upp köttet i tisdags...gissa om det var gott :)
 Det går även framåt med epabygget.
 Snö på morgonen....sol och korvgrillning på eftermiddagen.
 Sven håller sig fortfarande hemma...I min säng.
 Svea och Sven har samma sovstil.

 Köksstolar med ny matta och nya kuddar.
 Känner mig nöjd med vårt hem.

 I fredags var jag på lunchcirkeln. Så skönt som vanligt! Det blir mycket muskelträning och det passar mig perfekt! Älskar att ta i så det värker i armmusklerna/axlarna, tror att jag blivit mycket starkare där.
 Håller på att tvätta i ladugården och som vanligt blir man skitig både här och där. Efter att vi skickade djur förra veckan så flyttade vi om samt tog hem lite kalvar från Nya. Så då passar det bra med en storrengöring.  Sju av tjurarna vi skickade gick i köttklass U, vilket är väldigt bra. Klasserna heter E.U.R.O.P (europe). Vet dock inte vad som ska till för att få de i E. Hur eller hur är vi väldigt nöjda!
Den här fina köttfärsen finns att köpa på Ica Supermarket Fyren i Valdemarsvik. (99 kr/kg.....) Vilken guldgruva jag har i frysen :)

Nu kom Svante och Fredrik in från verkstaden så nu ska vi basta och kura skymning.
Ha det bra!


Inga kommentarer: