onsdag 15 juli 2015

Regn...

Men hej och hallå, nu har vi avvaktat att slå  gräs i flera dagar...och inte en droppe regn har det kommit. Men när vi väl sätter för slåtterkrossen så öppnar sig himlen och regnet bara öser ner...hmmmm! WHY??? 
"Tur" att det finns andra saker inom lantbruket som det går att fixa med. Många undrar om vi har någon semester.....jag brukar svara att vi kan ta någon kväll eller eftermiddag ledigt ibland. Jag ska inte klaga det finns de som har det värre....

Fina kvällar vid Rånen unnar vi oss då och då!

 Hittade denna låda i verkstaden när vi städade i våras. Det är en GAMMAL låda med provmjölkningskoppar i. Jag har betsat den och diskat kopparna. Så fin den blev, tycker jag!



 Jag är grymt nöjd över alla blomster på vår tomt!
 Ikväll drog vi en sväng till Rånen. Vi badade trots ynka 20 grader i vattnet men jag var så varm så det var bara skönt!
Hoppas du har det bra!
God natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

När ni väl kopplar av så ser ni ut att ha det härligt! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Absolut, visst är det så älskade syster!