fredag 31 juli 2015

Har det bra!

Just nu går jag och väntar på vårt nya bord med tillhörande stolar. Har köpt det på Möbelkompaniet i Valdemarsvik så då levererar de enda hem, det är smidigt!

Vi har det bra mellan regnskurarna och "sommaren" går alldeles för fort.

I söndags kom Sofie med familj hit och vi hade det otroligt mysigt. Bildbevis nedanför!
Här har vi tagit två skördar, samt spridit skit.....bara det slutar regna tänkte vi ta en tredjeskörd.......just nu verkar det långt borta (kolla in bilden längst ner).
Korna i Härad har fått sällskap av en Palletjur.
Elis lär Svea skjuta luftgevär.
Svea med sin låtsastelelefon.
En av många mysstunder på altanen.

Kusin Alvar och Svea gör blåbärspaj.
Första kvällen Sofie och Ulf var här åt vi entrecote från vår Herefordkviga. Det var så otroligt gott, faktiskt nog det godaste köttet jag någonsin ätit.
Till förrätt halstrade vi några pilgrimsmusslor och det var inte heller helt fel.


På måndagen åkte vi till Viken som turister. Käkade lunch där och drog sedan till Mossebo och köpte RÖKTA räkor till kvällens meny. När vi kom hem gick Sofie och jag till skogs och plockade kantareller och Karl-Johansvamp.


Mums!

Stekte Karl-Johan med chili och persilja.
När Sofie och Ulf åkt hem såg menyn ut så här, ha, ha.
 Som sagt, lite regn har det kommit....så vi skördar inte den närmaste tiden.

Vad har hänt mer?
Måste tänka....kommer i nästa inlägg....???

3 kommentarer:

Filosofie sa...

Äntligen har du bloggat igen! Det började bli tjatigt med bara Blondinbella :-)

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ha, ha....jag läser hennes och glömmer min egna....måste bli bot på detta Kram!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ha, ha....jag läser hennes och glömmer min egna....måste bli bot på detta Kram!