onsdag 19 augusti 2015

Onsdag!

Idag har det varit riktigt varmt ute! Jag gjorde ladugården och efter det åkte jag till mina djur i Härad. Hade med mig saltsten och mineraler till dem. Därefter blev det det kaffe, drack två stora koppar, så gott efter lite jobb. 
 Mamma och pappa kom hit och jag fick en superfin tavla (och Elis en) och vi satt och pratade en stund. Lagade sedan middag och idag blev det potatismos på egna potäter samt köttbullar av "hemmakött". Det blev riktigt gott om jag får säga det själv ;)


Efter maten tog jag traktorn, pappa min bil och mamma deras bil och så åkte vi till Nora där jag började stränglägga. Vid 15.30-tiden kom Fredrik med pressen. Jag åkte hem för att hämta Svea på frita vid 17.00. Har varit i lagår'n igen och snart ska jag hämta Fredrik i Nora. Toppendag!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Vad snygg du är!!!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie, du är en pärla! Tack älskade syster!