tisdag 18 augusti 2015

Underbara sommar!

Vilken ljuvlig sommar det blev!!! Har nog aldrig känts så bra. Så mycket enklare allt blev när vi äntligen fick flytta till Liljestad. Minns känslan i kroppen som jag hade förra året i augusti när Pernilla ringde och frågade om vi var intresserade av deras hus. Går inte att beskriva!  Vill också passa på att säga att jag hade trivts här även om det inte blivit just detta huset utan det som Yngve och Birgitta bor i. Men detta hus blev som en bonus kan man säga, om än en ganska dyr bonus.....
 Nåväl, sommaren är över även om det är nu det vackra vädret visar sig. Barnen är tillbaka i skolan, rutiner ska skapas och tidiga mornar fungera. Jag tycker om när det blir lite rutiner igen....typ träningen drar igång (har inte tränat sedan i midsommar, vilket syns på min gigantiska kroppshydda....ha,ha bara bita i det sura äpplet...igen) och jag börjar längta dit igen.

 Elis har varit på "jakt och viltvård" läger på Ryssbygymnasiet. Han har haft jättekul vilket vi är oerhört tacksamma över då vi inte alls visste hur det skulle gå för honom att vara från sin familj. Fredrik, Svea och jag samt Sofie med familj stannade därför över i Växjö hans första natt ifall han skulle "bryta ihop".......det blev nog snarare tvärtom då han var skitarg  när vi kom för att hämta honom efter FEM dagar, han ville INTE åka hem.....
Måste  visa er det underbara dygnet i Växjö i ett annat inlägg, har massor av härliga bilder!!!

 Underbara trädgården!
 Så här fint blev bordet och stolarna vi köpte (läs JAG, köpte ;) )
 Ensilageskördarna har gått som en dans denna sommar, inte ett enda psykbryt från min sida, bra va? Svea har varit hemma 7 eller 8 veckor (i stället för TRE SOM planerat). Hon har antingen åkt med mig eller Fredrik i traktorn, varit hos Nettan någon gång och hos Lina några gånger eller varit hemma hos grabbarna.  Vi håller just nu på med andra/tredjeskörden, på ett gärde väntar vi till och med på fjärdeskörd (har nog aldrig hänt förut). Vi är ett jäkla bra team min man och jag! Älskar honom så!
 Mina söta kalvar är fortfarande tama, vilken lycka för en "konörd" som jag.
Nu har jag väl varit duktig som skrivit några rader????
Idag har jag suttit i traktorn hela dagen så jag är ganska mör i kroppen nu men jäklar vad kul det är!!
Så nu måste jag sova, GOD NATT!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Härligt att du bloggar igen!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ibland får jag mina ryck! ;) Tur att du och Annie lämnar kommentarer annars skulle jag tappa sugen på att skriva, kram!