måndag 31 augusti 2015

Träning efter en rolig jobbarhelg!

I helgen har vi varit väldigt effektiva om jag får säga det själv (och det får jag ju eftersom det är min blogg, he, he). I lördags tröskade Fredrik och Svea färdigt i Härad och under tiden pressade jag halmbalar. Svea visade återigen hur duktig och tålmodig hon är då hon satt i sin lilla fotölj (som hon fick av "dagiscicci" för flera år sedan), den passade ypperligt att sätta på golvet i tröskan, vilket också gjorde att hon fick en jättebra utsikt!  Vi åkte hemåt en sväng vid 16-tiden för att få i oss lite föda och efter det stannade Svea hemma hos grabbarna. Vi fortsatte i Härad och när Fredrik tröskat färdigt vid 18-tiden drog han hem till ladugården och sen kom han för att hämta mig men först ställde vi spannmålsvagnarna under tak och efter det åkte vi hem....kommer inte ihåg vad klockan var då. 
Väl hemma åt vi några supergoda kräftor! Roligt dag! 
Vi gick och la oss ganska tidigt.


Igår, söndag, fortsatte vi i Härad men nu pressade Fredrik och jag strängade. Efter en heldag igen (men hann vara hemma lite också för att fixa mat till barnen samt klippa vår gräsmatta) avslutades dagen med en skön bastu och god köttgryta som Svea och jag slängde ihop.
 Idag ni, var jag till HB och körde EN timmes easyline. Hur motigt det än var att åka dit så kan jag inte säga annat än att det var askul!!!! Måste faktiskt försöka komma ihåg det nästa gång (typ i morgon....)
 Min underbara stora lilla tjej!
 Nu börjar det bli höst men ändå har det verkligen varit supervarmt ute i helgen, så härligt!
 Palletjur och Loras mamma hade lite mys igår ;)
 Skapliga strängar blev det för Fredrik att pressa efter att jag lagt ihop två stycken till en.

 Roligt att pressa halm!
 Bra med vete blev det!
 Svea är klädd för arbete, först med mig i ladugården sedan med Fredrik i tröskan.
Ikväll har jag varit på föräldrarmöte på skolan. Första gången på SKOLAN för Sveas räkning, spännande med något nytt.

Näe, nu ska jag sova. God natt!!!

Inga kommentarer: