måndag 4 april 2016

Äntligen riktig vardag........


Visst var det vardag förra veckan också men med alla barnen som har påsklov och med deras kompisar blev det inte så mycket jobb, förutom ladugårdarna. Det går åt lite planering och några aktiviteter för att få alla nöjda. Förra tisdagen gjorde vi årets första Kårtorpbesök. Det var hela vår familj plus TRE extraungdomar. Maten var jättegod! På onsdagen åkte jag med sex barn/tonåringar till Gamlebygymnasiet och tittade på ormar, smådjur och maskiner. En trevlig dag det med. Annars så har dagarna mest handlat om städning och matlagning.....hoppas mina barn kommer minnas sin barndom som lycklig!
 Svea har varit med och skött djuren. Ena dagen cyklade hon i lagår'n och det älskade hon!
 En dag gick vi en skogspromenad på bergen ovanför Strompen, jösses vilken utsikt!!! Hittade många roliga och stundtals stora träd att beskåda.

Var med i en liten tävling "Peter och Bruno" hade på fb. Man skulle påskpyssel fram två ägg som påminde om dem. Vinsten var en signerad cd med dem.....jag var en av tio lyckliga vinnare!!!! Ha, ha, ha!

Nåväl!
Idag har varit en toppendag! Efter rutinerna på morgonen så tog jag röjsågen och åkte och röjde fram till middagen.  Efter lunch åkte jag ytterligare en och en halv timme. Kör på en plantering och tar ner mängder med sly. Det är en sådan tillfredsställelse när man "räddar" granplantorna från att stå trångt till att de får bra utrymme att växa. Och bra motion är det!

Det blev även lite motion på kvällen då jag åkte till Viken och körde en timmes easyline. Vi körde tre tuffa varv och det var väldigt svettigt men roligt!!!!
Tror jag är uppe i 26 av 60 pass nu (kan ha missat något då min träningskalender varit borta).
Men det går åt mycket träning nu....alla mina kläder är för små.......ha,ha!
Det var allt för idag!

Inga kommentarer: