onsdag 6 april 2016

Mammas födelsedag!

Grattis kära mor på din födelsedag!
Dagen idag började runt 04.30 då Svea skulle upp och gå på toa. Strax därefter skulle Essie ut och då var snart klockan "uppdags" då vi skulle skicka djur till slakt idag. Gick upp vid 05-tiden, Phu!
Lastningen av tjurarna gick bra och det är alltid skönt, både för djuren och för oss. Fick slaktdata ikväll och vi blev väldigt nöjda. Den tyngsta vägde 508 kilo (slaktad), skapligt!!!
 Efter förmiddagsfikat började vi flytta om djur och vips så hade vi fyllda boxar igen.

Efter sen lunch/middag bestående av den kulinariska rätten "stekt falukorv med pulvermos och lingon", så åkte jag återigen till skogen. Tyvärr hade jag bara lite bensin kvar så det blev bara en timme som jag röjde. Lagom till hämtning av Svea.

Runt 19.00 ikväll tog jag med hundarna på en dryga timmes promenad. Så skönt det är att det är lite ljusare nu på kvällarna. Man hinner så mycket mer än när det är mörkt vid 16.

Det var den dagen! Rätt nöjd faktiskt!
 Hade missat en träning (gympa, kan ha missat ytterligare ett tillfälle) så nu räknar jag 29 pass av 60, snart halvvägs!!!!
Godnatt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Hej, jag har glömt att läsa din blogg på ett par dagar. Jag sprang pass 32 idag. 5,46 km på 34 minuter. Halvvägs! Kram

Anonym sa...

Åh, vad bra Sofie! Jag är uppe i 30 pass nu!
När kommer ni och hälsar på oss...det var ju sååååå lääänge sedan!!! ;)
Kram!