onsdag 13 april 2016

Phu!

Nyss hade ju barnen påsklov och så gick de en vecka och så var det två studiedagar.....blir inte riktigt samma sak med jobb när Svea är hemma. Dock är hon suverän på att hjälpa mig med städning och plock! Så vi har städat ordentligt på kontoret och äntligen plockat i ordning i garderoberna i tvättstugan. Har inte haft någon ordning där alls enda sedan vi flyttade hit. Det har även blivit en del trädgårdsjobb (roligt) och lite sådd i växthuset (något tidigt men var tvungen att prova). 
Här är vi och firar min kära mor. Vi var på Söderköpings brunn och käkade god lunch.
 I fredags var jag som vanligt i Mossebo och inhandlade lite godsaker. Köpte fyra ostron, de var otroligt goda! Allt var i och för sig kalas!
 Fredag (innan bastun).
 Lördag (innan bastun). Så himla mysigt!!!
 I söndags gick vi en promenad från Siggebodal och hemåt. Lite lagom när vi hade Svea och Lina med oss. Stannade och fikade på den högsta punkten och därifrån såg vi vårt fina hus.

Idag har jag jobbat ORDENTLIGT. Jag gjorde lagår'n medans Fredrik servade gödningspridaren. Efter utfodringen så började jag återigen tvätta i ladugården. Det blev ju så skitigt efter vi skickat djur samt flyttat om, så jag var "bara" tvungen att snygga till lite igen. Tvättade också tre spaltboxar.....phu, galet ont i ryggen efter åtta timmars tvätt!!!
Trots det hindrade det mig inte från att åka och träna bästa Jenniegympan!!! (31/60).
Nu får vi se hur det går med ryggontet inatt....som sagt PHU!!!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Vad duktig du är med jobb och träning. Jag sprang 5,76 i Tällberg imorse och nu är jag duktigt trött även om dagen inte har varit fysiskt jobbig alls (om vi bortser från löpningen). Pass 33 klart. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Heja!
Vad otroligt bra jobbat! Roligt ar springa på nytt ställe kan jag tänka mig (och vackert).
Kramar!