onsdag 13 maj 2009

Hårig hund och satta potatisar!

I söndags fick vi äntligen ner vår potatis i landet. Det är första gången vi sätter potatis själva och det ska bli himla intressant och se om det blir några. Satte även ner jordgubbsplantor jag fått av N och sådde lite mer dill. Har även satt vanlig lök i en av mina "lådor". Just nu växer det massor i växthuset, varje dag. Kul, kul! Just nu fäller Isa hur mycket som helst och det enda jag hittade att borsta henne med var en borste som man har när man skrapar målarfärg från väggar, men det gick det med. Hon tyckte det var jätteskönt och det var litervis med hår som flög bort i vinden i stället för att hamna inomhus
Igår kväll åkte vi ut till Björkö en sväng. Vi hade med oss kött som vi grillade (marinerad ryggbiff från vitsvanshjort). Det var hur gott som helst. Trevligt och mysigt på Björkö som vanligt! När vi åkte hemåt var det så här vackert på sjön.....

När vi kom till Stjärneberg åkte vi en sväng med bilen och då såg vi ett gäng grisar så ikväll är det jag som går på jakt, om det är skapligt väder.
Nu ska jag fixa käk till Elispojken, Fredrik och Svante är med morfar i Västervik, så vi har det skönt själva här hemma.
Jo just det! Glöm inte att det är "baklängesdagen" idag, det har Elis berättat för mig! Vad det innebär?????......bla. att gå baklänges enligt honom! Lycka till!


Inga kommentarer: