lördag 23 maj 2009

Inga kycklingar i sikte!

Näee, det har inte blivit några kycklingar ännu men det är sällan de kommer en dag tidigare än vad de ska. Jag tycker det är helt otroligt hur det kan bli ett litet liv på bara 21 dagar när det för elefanter tar TVÅ hela år!!!! Passade på att ta en bild på växthuset också, ser det inte härligt ut så säg!Vår trädgård står i blom!

Jo, det jag skrev förrut och som försvann var det; att i torsdags fixade hela familjen i trädgården och gjorde fint. Vi klippte och trimmade gräs, grävde upp två blomlister och snyggade upp rent allmänt. På kvällen satt Fredrik och jag på altan, med en varsin öl och tyckte vi hade varit duktiga och att vi hade det såååååååå fint omkring oss.
Va hade dessutom styckat "min" gris och marinerat fina grillbitar och slängt i frysen, nu längtar vi efter att provgrilla det. Köttet var jättefint och verkade supermört...
Igår var vi i Norrköping hela dagen. Träffade faster och kusiner och var till busfabriken (igen) med barnen. Vi var även på ett supermysigt fik mitt inne i stan, som låg precis invid Strömmen. Det var så vackert och det varken syntes eller märktes att det låg mitt i stan. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, för i så fall hade jag kunnat visa er en fantastisk Rodedendronpark som stod i full blom. Tänk att det finns SÅ många färger på dessa blommor/buskar.

Ikväll ska vi till Syster Yster och svåger och det ska bli kul! Magnus är världens bästa kock, så det är alltid lika spännande att se vad han bjuder på för gott!
I morgon vill min chef att vi ska FLYGA till Gotland och käka lunch.....törs ja!? Jag både vill och inte vill, hoppas att det är bra väder bara för annars kommer inte jag sätta mig i planet.
Nu ska vi snart äta och sen ska jag hjälpa "ladugårdskarln" här, att ta in korna till mjölkningen. De har varit ute ett par dagar nu och då börjar de "trillskas" och inte vilja gå in, i alla fall kvigorna. Ska även se om jag fortfarande hittar kattungen som var nyfödd häromdagen.
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra du skriver och vilka fina bilder du tar! Kram N

Karro sa...

Tack N!